Direktlänk till inlägg 22 april 2008

krogmåndag

Av Mao - 22 april 2008 20:50

Igår var det måndag. En helt vanlig måndag. Man kommer hem från jobbet och hamnar inte i gröna soffan som man kanske föreställt sig undermedvetet (?) på vägen hem utan snarare - relativt omgående - har man landat med ändålykten på en stol på en känd (?) indisk restaurang som ägs av en känd (?) indier (..?) med ett känt (?) smajl. Någon öl. Två. Olle, Bojjan, jag. Vi snackar om begreppet "struktur". Förvirring uppstår ur förvirringen.

Vidare i det falnande solskenet. Bishops. Kändisrummet! Shit. Första gången man fått sitta i det av skinn vadderade kändisrummet. Nille Asker, Herr "Vigselförrättare" Horvath och allas vår Micke möter upp. Några fin- och fulöl till. Klockan närmar sig sent. Det är verkligen dags för mig att dra mig hem. Vi går hem. Olle avviker vid Bibblan för att han inte kan hålla sig 100 meter till. (Någon får gärna förklara varför statistiken är så könsmässigt sned när det kommer till förmåga att hålla sig.) Mennnn hursomhelst dårååå... Bojjan och jag svänger runt hörnet där Indigo ligger och... går in. Det bara händer. Så sitter vi där, plötsligt, för tredje gången den kvällen, med öl i näven. Fin kväll! Måndag liksom.. man har satt standarden för veckan?


Nu är ovan nämnda Nille här på middags-besök. Han har illustrerat LO's kommande kampanj för sin jour-telefon. Håll ögonen öppna. Vi har fått tjuvkika, det är bra skit.


(jo jo, lite måste man få skryta)


/Anna, gröna soffan

 
 
Ingen bild

Olle, köket.

22 april 2008 21:48

ja Anna, standarden är satt, du står NU med pipa i hand OCH folköl i kylen.. Fan, vad tror människor om oss när de läser det här?

 
Ingen bild

Rille

22 april 2008 22:08

Sommaren är kort, det mesta regnar bort..
Men nu är den här, så tar för dig, solen skiner idag..

 
Ingen bild

Anna

22 april 2008 22:34

Transparens är väl bra om man är orolig för att balla ur?

 
Karin

Karin

23 april 2008 07:46

Jag anar förfallet i Fabriken, haha. Dricka på måndag, vad är nästa steg? Knarka på en onsdag. ja, jag säger då det, ungdomen nuförtiden =)

http://karinrosa.blogg.se

 
Ingen bild

Staffan

23 april 2008 09:06

hehe, ja. man kanske ska pusha lite för ett införande av knark i ekvationen, då man vet att fabriken består av tre vuxna människor som alla kan ta ansvar för sina handlingar osv osv...

Det vore kul om man kunde flasha med namnet på "smajl" på "karishma", jag borde kunna för jag pratar med han minst en gång varje gång jag jobbar. Men nu har jag glömt så nu äre inge skoj =/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mao - 7 juni 2010 11:14

Tjena. Härmed är fabriksbloggen vid liv igen. Oklart för hur länge. Jag hade en tanke om att skriva i den igen under min resa i Uganda. Även Micke/Anna kanske tar upp någon tråd igen..   Vi ses!   /Olle, sista timmarna i Örebro. ...

Av Mao - 19 juni 2009 11:41

Olle, du ska snart åka neråt Europa för att se ditt stora hjälte-favorit-band: Dave Matthews Band. Hur känns det nu när det är knappt 2 veckor kvar? *Gäsp* Tror inte jag försöker tänka så mycket på det nu.    Varför försöker du att inte tänka på det?...

Av Mao - 10 juni 2009 20:48

Vilka hjältar alltså, helt galet. Jag är stolt och rörd på samma gång. ...

Av Mao - 10 juni 2009 14:27

NU ÄR DAGEN KOMMEN!   Olle och Micke har med anledning av min 30-årsdag samt mitt gedigna intresse för ridsport gett mig i present att pröva lyckan på hästryggen.   Minst en rapport, kanske även bilder, kommer att läggas ut här på bloggen med anledn...

Av Mao - 21 april 2009 21:36

  HALLÅ! Jag gör comeback på bloggen efter så lång tid att om man bara känt  mig via detta forum skulle man väl för länge sen trott att jag trillat av pinn... Men icke; jag är live and kicking, och har bara haft bättre/sämre saker för mig, alternati...

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards