Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Flatrate-killen

Av Mao - 29 januari 2009 11:00

Vi har nu två brevbärare, som kommer med ca 30 minuters mellanrum. Känns det igen? Det har hänt er också?


Vår 2:e brevbärare har grön jacka och gråa byxor. Efter att det petats ner någon trött organisationstidning och någon liten onödig pamflett i brevinkastet så tänker man ofrånkomligt: "vad är det för liv i trapphuset?". Man kikar ut genom titthålet bara för att få det bekräftat. Javisst, det är killen med grön jacka, gråa brallor och flatrate. Han pratar alltid i telefon. Med nån polare. Högt. "Näee man behöver ju inte bli ihooop bara för att man hååånglaaaarrrrr..." och liknande, med ljudvolym 11,5 på richterskalan.


Fem minuter senare susar han förbi fönstret på väg till nästa trappuppgång. Still talking. Still loud. 


Det är fint. 



/Anna 


 
 
Karin

Karin

29 januari 2009 18:13

Nu så, någon som tar bloggen i kragen =) Varit många dagar utan er ju, hihi. Haha, av någon konstig anledning skulle det passa med en bred göteborgska men så kul kan det inte vara kanske...

http://karinrosa.blogg.se

 
Ingen bild

staffan

11 februari 2009 16:58

kommigen! byt omröstning... vem bryr sig om DN????????????? öka!!!

 
Ingen bild

Anna

11 februari 2009 17:31

Bloggen är död! Leve bloggen!

 
Ingen bild

staffan

11 februari 2009 18:48

mja, ganska död... meeen lite nya omröstningar iaf vettjaaaaa..... wooouuuoouuuoouu

 
Ingen bild

Cato d.ä.

13 februari 2009 09:39

Ceterum censeo Bloggen esse delendam

 
Ingen bild

Staffan

19 februari 2009 10:26

Mot bakgrund av filmen så är ju det sista alternativet i omröstningen jättekul. Är ni sugna på att ta rekordet?! 100.000 poäng verkar det ju vara något magiskt med =) Och hockeyfrilla... och nördighet...

 
Ingen bild

Anna

19 februari 2009 11:01

Ja, om det är så att de faktiskt använder sin frånvaro från bloggen till att spela Donkey Kong så tycker jag att vi alla bör kunna förvänta oss att de klår Billy Mitchell nu alltså...

 
Ingen bild

Staffan

19 februari 2009 18:29

jaa, att vinna mot honom vore ju lixom ett mål i sig... man vill nästan börja spela bara för att klå honom...

 
Ingen bild

Anna

19 februari 2009 18:37

sant. men jag tänker att antingen får man liksom viga sitt liv åt att klå honom, eller så ska man hålla sig från allt som han ägnar sig åt.... det skulle säkert ta död på en om man väl började.. ingen kan ju få en att känna sådan revanschlusta (hämndlystnad?) som han.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mao - 7 juni 2010 11:14

Tjena. Härmed är fabriksbloggen vid liv igen. Oklart för hur länge. Jag hade en tanke om att skriva i den igen under min resa i Uganda. Även Micke/Anna kanske tar upp någon tråd igen..   Vi ses!   /Olle, sista timmarna i Örebro. ...

Av Mao - 19 juni 2009 11:41

Olle, du ska snart åka neråt Europa för att se ditt stora hjälte-favorit-band: Dave Matthews Band. Hur känns det nu när det är knappt 2 veckor kvar? *Gäsp* Tror inte jag försöker tänka så mycket på det nu.    Varför försöker du att inte tänka på det?...

Av Mao - 10 juni 2009 20:48

Vilka hjältar alltså, helt galet. Jag är stolt och rörd på samma gång. ...

Av Mao - 10 juni 2009 14:27

NU ÄR DAGEN KOMMEN!   Olle och Micke har med anledning av min 30-årsdag samt mitt gedigna intresse för ridsport gett mig i present att pröva lyckan på hästryggen.   Minst en rapport, kanske även bilder, kommer att läggas ut här på bloggen med anledn...

Av Mao - 21 april 2009 21:36

  HALLÅ! Jag gör comeback på bloggen efter så lång tid att om man bara känt  mig via detta forum skulle man väl för länge sen trott att jag trillat av pinn... Men icke; jag är live and kicking, och har bara haft bättre/sämre saker för mig, alternati...

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards