Alla inlägg den 6 april 2008

Av Mao - 6 april 2008 15:56

Hemma igen från Berlin alltså. Här följer en kort rapport innan allt kanske egentligen hunnit landa i skallen. Man är inte van vid så många nya intryck på en gång liksom.


I sann grön anda åkte vi TÅG. Hela vägen till Berlin och hem. Till min stora förvåning åkte vi inte tunnel till Danmark utan tåget kördes på en färja i Trelleborg. Så där låg man och sov på en brits, på ett tåg, på en båt, på bräckt vatten..


Men ok. Berlin. Det är svårt att undgå andra världskriget-referenserna i varje hörn. Mycket sitter väl i ens eget huvud, och jag har funderat på om det är rättvist att bara se staden med de glasögonen på, men det är närapå omöjligt att inte gå in i något monument som minner om den tiden. Jag snackade med min farsa innan jag drog, och det visade sig att min familj bilat genom Europa alldeles innan muren föll (jag var då typ 9 år). Då höll man sig helst borta från Öststaterna, och således också Berlin. Det var inte läge att vara där helt enkelt. Ur det perspektivet är det ju dels extra läckert att nu ha kunnat vandra obehindrat på Berlins gator, och dels inser man att det faktiskt är nutidshistoria, (eller så är jag bara äldre än jag fattat..) och att det därmed inte är så konstigt att detta har ett sådant påtagligt grepp om staden fortfarande. "Historiens vingslag fläktar ännu".


Tyvärr blev det inget dansat. Det var ju annars ett självklart mål med resan, att få ta del av alla dessa elektroniskt orienterade klubbar som man hört ska finnas i Berlin. Vi hittade helt enkelt ingen sådan klubb.


Ok, nu måste jag nog vila.


/Anna


Av Mao - 6 april 2008 14:37

...eller inte händer på/med/i vår blogg? Den frågan ställdes nyss retoriskt av Anna (a.k.a. Jerry, "mossan", Benny etc) och jag är böjd att fråga det samma. Ingen fredagsgästbloggare den här fredagen heller, ingen kommentar om våra performance eller så.. inte heller, vilket är mer begripligt eftersom Anna just är hemkommen, någon inlägg om Berlin..


Men i går var det en fin kväll på Tanzwerk, bra musik och crazy moves.. Jag blev, i likhet med Micke (a.k.a. "fassan" etc.) saligt berusad. När det sent om cider också skulle drickas vitt vin närmast direkt ur bibban (a.k.a. "kvnnofällan") mycket sent på natten kan man ju inte vara annat än bakfull idag. Man kan säga att nödvändiga och tillräckliga vilkor är uppfyllda med god marginal. (Det senare är för övrigt definitionen på definition.)


Jag kan sova. Jag kanske bör sova.

/Olle, gröna soffan


ps. Våra performance-grejer var asball och skall följas upp, senare. För inspiration, se nedan video. ds.

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards