Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Mao - 20 februari 2008 14:43

...är att man rätt och slätt är skitdålig på att.. göra det där man är där för att göra. Just det, trummor, inte bas. Blev lite förvirrad efter Annas inlägg i går, hon uppmanade mig bloggigt och muntligt att "ta upp basen". Idag under repet kunde jag hålla med henne. Jag hade mycket hellre spelat åttondelar (tantantantan) på bas, än alla notvärden i världen på trummor. Eller, för att parafrasera en gammal partner i crime, Jonas Baskerlund, "Du är DÅLIG på det du gör OCH det är skit". För övrigt kan man höra mig spela här, om jag inte redan ego-länkat flera gånger. Så fort det är livetrummor är det jag som spelar dem.


Idag ska jag lämna blodplasma. Risken är att jag måste tagga ner lite på min allmänna kritik mot det där stället. Det kan nämligen vara så att min far mottog en stor mängd blodplasma när hans blodtryck sjönk farligt lågt natten till måndag förra veckan. Men hey, jag kanske ändå kan komma undan med att lämna minimängd. Alltså kritiken har varit riktad mot någon slags altruistisk retorik i kombination med att plasman säljs syrt till ett privat företag  utomlands som gör medicin som vi tvingas köpa tillbaka för skattepengar till ännu högre priser. Något haltar i den där altruistiska retoriken. Men kanske inte, tydligen..


I morgon är det ETC-fest på kulturhuset, kan ju vara ball att höra Ehrenberg, Boëthius och Stefan Sundström (ja, han var både rolig och bra när jag hörde honom sist!). Så det här får nu sägas vara ett officiellt tips, häng åpå till kulturhuset i morgon och lyssna på några Sveriges radikalaste och läckraste tänkare (och musiker?). Man måste vara prenumerant och om man inte är det får man bli det i dörren, 350:-/helår, det är det värt. Vi ses där hoppas jag. Föresten, har någon annan skrivit om det här? Det är väl lika bra i så fall..


/Olle  












Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards