Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Mao - 10 februari 2008 15:20

(Ovan: Tillkännagivande av avslöjande insider-fotografi från Fabriksledningens kvartalsmöte. Tredje parts nuna måste av säkerhetsskäl hållas borta från allmänheten. Man befarar dock att det är en kvinna./TT)


- Paul Auster är en lite rolig ny författar-bekantskap. MEN - varje gång en kvinna dyker upp i berättelsen så beskriver han hennes utseende. Varje gång. Kan hända att du inte läser vår blogg Paul, but I just want you to reflect on this fact.


- Bitterfittan har jag läst nyligen. Maria Sveland heter författarinnan (som för övrigt är örebroare - och ska medverka i programmet som omnämns nedan, upptäckte jag). Bra och viktig bok.


- Har också upptäckt ett nytt program på svt. Vi har inte tv i Fabriken men det går ju att se en hel del via internet nuförtiden. You know.. Alltså. Beckman, Ohlson och Can. En författare, en journalist, en fotograf som bjuder in gäster och diskuterar intressanta ämnen. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=81359&lid=Beckman,_Ohlson_ochamp;_Can&from=menu/


På återhörande

/Anna




Av Mao - 10 februari 2008 01:57

..Darko. En speciell film. Jag känner mig full av något och tömd på något. Klart politisk, någon slags moralistisk kristen idé får en del stryk, med all rätt så klart. Men samtidigt väcks idén i mig som att faktiskt en gång för alla verderlägga idéer om vi inte borde behöva ha ibland oss. Men den något nazistiska inställningen blir ju snabbt... ja just nazistisk. Vad jag försöker säga är, ja visst, kom igen, håll gärna reinkarnation och "delfin-i-människokropps"-idéerna (http://www.svedimf.3w.se/) för sanna!


Min bakfylla har sakta men säkert släppt taget, det var på tiden. Men jag är för gammal för det här, vilket också hånfullt påpekades från de andra i fabriken idag, som inte heller de producerat så mycket idag.. Staffan och Anna var en extra sorglig/uppiggande syn för trötta bakisögon idag. Speciellt under tyngdlyftningen.


Min far krashade magen under tävling, fortsatte lite till ändå och ligger nu på sjukhus över natten. Så kan det gå när man är.. gammal. Men som Micke redan beskrivit; det är något befriande med att se framförallt män, gärna äldre, gärna tjocka, som ska hiva en mycketmycket tung "grej" upp över huvudet. Det hela tar tre sekunder. Det är allt. Det är en jävla bra sport. Alltså det är inget konstigt, inget jävla spela olika kort som i Magic eller något trixande med dimmtapping på gitarr, bara hiva upp skiten, "håll i taket nu...".

 /Olle

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards