Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Mao - 15 februari 2008 17:04

Hurra! Hoppas det är lika roligt för andra att läsa den här bloggen som det är för oss. Jag har liksom alltid undrat vad Micke har för sig efter kl 00.00 nu vet jag - han lyssnar på musique! ;-) (Själv, kan jag avslöja, tittar jag på Little Britain mellan 23-00.)  


Well.. TEMA igen ikväll ja. Jag ska snart gå och köpa en "bibba" vin av den anledningen. (Note to myself: ta det lugnt med den där "bibban" den här gången..) Att höra Micke och Johanna musicera är verkligen SOMETHING. När man bor i Fabriken har man ju fått höra dem en hel del. Vid två tillfällen har jag gråtit pga det jag hört. Ni fattar... det är fett bra. Det värms upp här med Metheny (just det, IN-YOUR-FACE-killen några inlägg ner) som nyss spelat in en fräsch fullängdare med två polare. (...)


Jag har tänkt dra till med nåt inlägg om BARN. Men det kanske får bli en annan gång. Alla kan ju dock fundera så länge.. bör man "skaffa" barn? Det har snackats en hel del om detta här på Fabriken, så det skulle vara kul att sammanfatta det, minst. Återkommer. 


Aaaah.. bara en grej till. "Princess Mononoke". Såg den i måndags. Tips för minst den animé-intresserade (fast den animé-intresserade har nog redan sett den..). 


/Anna 


 






Av Mao - 15 februari 2008 02:29

   


jisses, vilken jättestor bild det blev på Metheny, det var faktiskt inte riktigt meningen... Jag gillar honom väldigt mycket, men jag menade inte att vara riktigt så mycket 'in your face'... Okej, nu har jag offentligen bett om ursäkt för eventuell oro och andra dubbla känslor jag möjligen har åsamkat er med denna bild. (men håll med om att gitarren är tuff! Shit,  att man ens orkar tråckla omkring på så många strängar...)


/micke 

Av Mao - 15 februari 2008 02:13



...och klockan bara går. Den visar mycket nu, om några timmar går bussen till Karlskoga, där gitarrchopsande och teoriundervisning väntar.... tan-tan ta, tan-taka taaa. (det där blir femtakt va?)

Vissa saker är beständiga, till exempel notvärden.


Musik av Steve Reich i lurarna nu, närmare bestämt 'Electric Counterpoint' med Metheny på gitarrer. Denna musik kan varmt rekommenderas! I min värld en perfekt kombination av stort komponerande och stort musicerande....fan, det är roligt med musik! Den känslan liksom håller i sig, och som en allt starkare upplevelse ju längre tiden går... Det är vackert!

Så allmänt musiktips: allt som Steve Reich och Pat Metheny gjort: kolla in!)


Ja, som Olle skrev här senast; de gångna dagarna har inneburit; såklart framför allt för Olle Och familjen Prim, men också för alla runt omkring dem; oro, rädsla och den plågsamma påminnelsen om livets skörhet. Nu verkar det som att situationen är på väg åt rätt håll, och det är såklart lugnande och fint. Vi hoppas alla på ett bra tillfrisknande.  


Imorgon stundar Johannas anländande till staden och fabrikens golv, fint!

Dessutom friform-improvisation (av J och mig) imorgon kväll, realtids-skapande... Undrar vad som kommer att visa sig denna gång!


För er som sysslar med digitala brev: min nya mailadress är:

lyckorus@gmail.com

Så använd denna från och med nu, och slopa den gamla Coy-adressen (men lyssna gärna på våra gamla låtar!)


Nu sömn, på återläsande! (och att våren redan börjat visa sig, blygsamt men ändå...vackert!)

/Micke  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards