Alla inlägg den 3 september 2008

Av Mao - 3 september 2008 22:20

Känner någon form av skuld för att jag skriver om så trista saker och försöker härmed kompensera. Kompensationen utgår från en alltigenom egocentrerad världsbild som bygger helt på mina känslor - känslor som nu, till skillnad mot för några timmar sedan, är övervägande positiva. 


Dessutom, eftersom det är dåligt med skriverier från de andras sida så tar jag helt enkelt för mig. WTF liksom. 


Jag har nämligen varit i stallet igen, och den här gången fick jag rida en tävlingshäst.. Malva. Fälttävlan är det hon sysslar med till "yrket", och hon var grymt känslig, välriden och mycket.. spännande. Vi hade hoppning på schemat och jag var lite nervo. Tio år sedan, ni hajjar. Aja.. nu orkar jag inte skriva mer om det. Den som är intresserad kan väl fråga. Jag skulle liksom älska att berätta i detalj men det känns fel just nu, just här. Bara detta också: ni borde testa!! Det är så sjukt adrenalin... ja. Adrenalin helt enkelt.


En annan grej då, i samma positiva anda. Det skrivs en hel del musik just nu. Även jag, min brutus, har kommit igång. Några feta/roliga/nätta beats har stuckit upp sina små lurviga huvuden ur jorden. (wow, vilken metafor). Genre: Universitets-house. (med samplingar som "people, mind and body")


Ok, de andra borde verkligen skriva om sina eskapader.


/Anna 




Av Mao - 3 september 2008 16:53

..skriva om det svarta. Igen.


Lyssnade just på P1, studio ett. Det handlade om trafficking i Rumänien. Hur fattigdom skapar monster osv.


Men jag kan inte komma ifrån följande tanke/känsla: det fokuseras ofta på tjejerna, på arbetet med att hjälpa dem bort från skiten. Frågan som väcks i mig är.. vilka är det som orsakar så enorma mängder sådan skada? Det är ju nämligen ännu enormare mängder män (och några kvinnor). Hur kommer man åt detta? Vilka är det? Det måste vara minst en i min trappuppgång, varannan man jag möter på gatan..?? Fan... jag fattar inte. Jag fattar ÄRLIGT inte hur man kan bete sig så mot andra människor. Och jag fattar än mindre hur så många kan bete sig så illa. Se på andra, se på kvinnor/barn med sådana ögon. Låta en människa bli objekt på ett så jävla groteskt sätt. 


Jag var bara att tvungen att skriva av mig. 


/Anna

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards