Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Direkt från fabriken...

Av Mao - 9 maj 2008 00:07

"...jag och Staffan gjorde världens mat..." Direkt från Fabriken. Vi har också lagt upp en lite liten undersökning om vem som är bäst klädd i fabriken. Vi har också bestämt att vi måste rösta på oss själva. Jag vet inte om det är sant att alla tycker att de är bäst klädda men Micke kan t.ex inte rösta på mig (även om det vore rimligt) för då skulle Anna bli avundsjuk etc. etc.


Parkhäng idag, fint men samtisigt har man en känsla av att man vill göra nått i det fina värdet. Det blev än mer uppenbart när vi vulgokastar en toalettpappersbal till varandra på hemvägen från Ica. Vi måste alltså styra någon slags mjuk boll att "göra stan" med.


Nedan: En liten liten film om hur begreppet "en liten liten..." kom till. Väldigt roligt om jag får säga det. Filip & Fredrik är "inblandade".

 
 
Ingen bild

Staffan

9 maj 2008 01:18

men vadå... ni menar med nån typ av allvar att man ska BEHÖVA VÄLJA vem av er tre som klär sig bäst??? aningen upprürende!!

En enkel sak som en pra pralla. Olle har slicka fina pralla som på det kanske mest uppenbara planet tilltalar mig mest. Mickes pralla är alltid läcker och utmanar mitt aningen "stela" mode-sinne. En pra pralla på Anna är ovärderlig, på många sätt. Cuten, hänget, uppvikningen! Jag vägrar rösta!!!!

Men som en sukker kommer jag säkert krypa till korset och faschist-röst imorgon natt... oklart på vem bara.

 
Ingen bild

Anna

9 maj 2008 01:34

det här är ju skiiiitspännande! =)

 
Ingen bild

Anna

9 maj 2008 01:40

..jag skulle nog vilja påstå att det råder en kropps- och klädfixering på fabriken som kan komma att kräva någon form av åtgärd. vi får hyra in Bengt Brülde som konsult i ärendet.

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=1652&artikel=1269455

 
Ingen bild

Staffan

9 maj 2008 11:20

blir det fredagsblogg?

det har varit idel kul och spännande fredagsbloggar så hoppas ni styr något!

 
Ingen bild

Olle, köket.

9 maj 2008 11:32

Men vadå Staffan! Jag läser "mest uppenbara planet tilltalar mig mest", du ska ju alltså rösta på mig!;)

 
Ingen bild

Lo

9 maj 2008 15:23

Om det där klippet alltså: VEM är mannen som försöker se ut som Michel Foucault?

http://www.nndb.com/people/323/000095038/foucault.jpg

 
Ingen bild

Olle, på sitt rum

9 maj 2008 16:31

Ja du Lo, det vet vi inte. Någon annan som vet vem mannen är?

 
Ingen bild

Björk

10 maj 2008 01:08

Om ni fick en uppenbarelse...typ en dröm eller nån hallucination eller något liknande. Och denna uppenbarelse inser ni är nyckeln till sanningen, meningen till livet osv.. vad skulle ni göra då?

 
Ingen bild

Lo

10 maj 2008 01:54

Hey... man kan rösta fler gånger än en ni vet? Den där "bäst klädda-studien" är alltså inte i närheten av reliabel. Olles "prallor" kan alltså känna sig.. urtvättade (men fortfarande snygga).

 
Ingen bild

Björk

10 maj 2008 10:15

Jag vill förtydliga mitt tidigare inlägg... Alltså, om ni fick en uppenbarelse, typ en röst som talar till er eller nått, och ni känner att det var Tha Shit... skulle ni starta en ny religion då?

 
Ingen bild

Staffan

10 maj 2008 14:18

Jag är i vanliga fall en mycket obeslutsam person med stora problem att välja saker/bestämma mig... en sån här fråga kan ta kål på mig, på riktigt.

Jag tror aldrig jag haft någon "the shit" upplevelse i mitt liv. Alla fall inte sådär religöst som man tänker sig att det är... Ser gud eller liknande... Men skulle jag övertygas om att det fanns en gud, tex., så skulle jag nog sylta ner mig rätt hårt i det... kanske inte skulle starta nåt, nån kyrka eller så, men kanske minst snacka en del om det, med folk... testa ens idéer, promota osv.

 
Ingen bild

Björk

13 maj 2008 23:00

Okej, men sen då? När du promotat din idé, skrivit ner den och satt den på pränt. Den börjar växa, du får sjukt många anhängare, eller inte du utan idén? Folk vill ha någonstans att träffas, diskutera idén och utbyta tankar. Den måste ju ha ett namn din idé så att folk vet vad dom pratar om...

Vad händer sen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mao - 7 juni 2010 11:14

Tjena. Härmed är fabriksbloggen vid liv igen. Oklart för hur länge. Jag hade en tanke om att skriva i den igen under min resa i Uganda. Även Micke/Anna kanske tar upp någon tråd igen..   Vi ses!   /Olle, sista timmarna i Örebro. ...

Av Mao - 19 juni 2009 11:41

Olle, du ska snart åka neråt Europa för att se ditt stora hjälte-favorit-band: Dave Matthews Band. Hur känns det nu när det är knappt 2 veckor kvar? *Gäsp* Tror inte jag försöker tänka så mycket på det nu.    Varför försöker du att inte tänka på det?...

Av Mao - 10 juni 2009 20:48

Vilka hjältar alltså, helt galet. Jag är stolt och rörd på samma gång. ...

Av Mao - 10 juni 2009 14:27

NU ÄR DAGEN KOMMEN!   Olle och Micke har med anledning av min 30-årsdag samt mitt gedigna intresse för ridsport gett mig i present att pröva lyckan på hästryggen.   Minst en rapport, kanske även bilder, kommer att läggas ut här på bloggen med anledn...

Av Mao - 21 april 2009 21:36

  HALLÅ! Jag gör comeback på bloggen efter så lång tid att om man bara känt  mig via detta forum skulle man väl för länge sen trott att jag trillat av pinn... Men icke; jag är live and kicking, och har bara haft bättre/sämre saker för mig, alternati...

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards