Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Hej alla glada (som väl är ett citat ur "Masjävlar")...

Av Mao - 4 juli 2008 14:21

Ja men dåså, en återtilltänd blogg, fint fint.


Det är ju dock MEST Anna, Staffan och Björk som skrivit på senaste. Men ok, ändå inne på Björk. Varför visar han sig så sällan på fabriksgolvet? Är han för fin för att komma ner? Det tror jag inte (ta med öl)...


Den tekniska termen för att göra olika mer eller mindre (läs; mindre) kvalificerade gissningar om t.ex kroppar, fettbräning, intervall och liknande, är "spekulativ...", där man sedan fyller i med valfri diciplin/ämne där punkterna står, i det här fallet "träningsfysiologi". Alla ämnen, på universitet såväl som i folkmun (eller i folkhemmen) har den här skuggsidan, ungefär som den politiska oppositionens "skuggbudget". Vi har en diciplin som säger vart hjärtat sitter och vad det gör, anatomin. Sedan har vi de det ämne där man med lite kallsvettiga fingrar rör sig över ett halvdant avgränsat område på "buken" och gör halvdana gissningar om vart mjälten sitter, spekulativ anatomi.


Det finns dock ett ämne som inte har den här skuggsidan. Men det kanske inte beror på att det är ett så upplyst och klart område, utan mer för att hela ämnet ligger i skugga: filosofin.


Idag sparkade jag upp en arbetskamrats boll på ett tak, där den fastande. Det var högt som fan. Jag överdriver inte när jag säger att mer än halva arbetsstyrkan på min arbetsplats (det är säkert näramre 10-12 personer) under lång tid följde arbetet med att få ner bollen.Det var en rysare. Speciellt för mig eftersom jag sparkat upp den och för att "Olle, den kostar 600:-...". Till slut kom den ner. Jag kan tänka mig att det kostade Posten AB en hel del pengar, att ha 12 personer görandes något som har lite med "brev" att göra i 15 minuter. Posten AB borde ha köpt en ny boll, direkt.


Nu, träning;-)

/Olle, gröna soffan


ps. Staffan; gå ner längst ner på bloggen och tryck på länken www.bloggagratis.se, där kommer du till en sida där det bla. står "logga in", fråga mig/Anna/Micke om lösen så är du GO på bloggen.. ds.

 
 
Ingen bild

Björk

4 juli 2008 15:33

"Men guud, sitter du här!?"

Skön film den där Masjävlar...

Jag kanske ska göra en appearence ikväll (jag tar med öl)... får se vad ni ska göra via telefon eller nått.

På tal om kroppar och sånt också, jag har hört att fotboll är en väldigt bra träningsform så ni borde prova någon gång...

 
Ingen bild

Anna

4 juli 2008 16:12

haha.. du är helt enkelt citat-mannen! Johan alltså..

 
Ingen bild

Olle, gröna soffan

4 juli 2008 18:04

Jag som har hört att fotboll är en väldigt slitsam träningsform för kroppen... Men det är ju mycket intervall, som vi i fabriken lärt oss är the shit kring fettförbränning. I ärlighetens namn ska det väl sägas att Micke står helt utanför det här omnämnda och nyvunna "intresset" för spekulativ träningsfysiologi. Han började röka igen i stället.. Ja, jag ska upp skittidigt men kan vara på nått häng..

 
Ingen bild

Anna

4 juli 2008 19:12

Jag är mäkta imponerad över att vi är fyra personer som lyckats hålla liv i den här bloggen den senaste veckan.

 
Ingen bild

Sandra

4 juli 2008 21:28

Olle, hur gick det till när bollen slutligen kom ner? Jag avvek från 10-12-personersgruppen någon gång när Eka försökte klättra på väggen och AK föreslog stenkastningsmetoden. Vad fungerade?

 
Ingen bild

Anna

4 juli 2008 23:13

Hej Sandra! Fint att se dig här. =)

 
Ingen bild

Staffan

6 juli 2008 16:33

okokokok, nu ser jag vart man går in! nu ska det funka att blogga inom kort... wooohooo....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mao - 7 juni 2010 11:14

Tjena. Härmed är fabriksbloggen vid liv igen. Oklart för hur länge. Jag hade en tanke om att skriva i den igen under min resa i Uganda. Även Micke/Anna kanske tar upp någon tråd igen..   Vi ses!   /Olle, sista timmarna i Örebro. ...

Av Mao - 19 juni 2009 11:41

Olle, du ska snart åka neråt Europa för att se ditt stora hjälte-favorit-band: Dave Matthews Band. Hur känns det nu när det är knappt 2 veckor kvar? *Gäsp* Tror inte jag försöker tänka så mycket på det nu.    Varför försöker du att inte tänka på det?...

Av Mao - 10 juni 2009 20:48

Vilka hjältar alltså, helt galet. Jag är stolt och rörd på samma gång. ...

Av Mao - 10 juni 2009 14:27

NU ÄR DAGEN KOMMEN!   Olle och Micke har med anledning av min 30-årsdag samt mitt gedigna intresse för ridsport gett mig i present att pröva lyckan på hästryggen.   Minst en rapport, kanske även bilder, kommer att läggas ut här på bloggen med anledn...

Av Mao - 21 april 2009 21:36

  HALLÅ! Jag gör comeback på bloggen efter så lång tid att om man bara känt  mig via detta forum skulle man väl för länge sen trott att jag trillat av pinn... Men icke; jag är live and kicking, och har bara haft bättre/sämre saker för mig, alternati...

Presentation

Omröstning

Var är Olle och Micke?
 De har bättre saker för sig.
 De har sämre saker för sig.
 Oklart. Hallå!?
 Spelar jazz.
 Spelar Donkey Kong.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards